Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı

Kuramsal-Olgusal

  • TYYC-1 - Türkçe eğitimi ile ilgili kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar.
  • TYYC-2 - Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerini belirtir.
  • TYYC-3 - Türkçe eğitimi ile ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını tanımlar.

Bilişsel-Uygulamalı

  • TYYC-4 - Türkçe eğitimi ile ilgili olan bilgi kaynaklarını kullanır.
  • TYYC-5 - Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
  • TYYC-6 - Türkçe dersi öğretim programındaki kazanımlara ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
  • TYYC-7 - Bir birey olarak yaratıcı, güçlü ve zayıf yönlerini ayırt eder.

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

  • TYYC-8 - Bireysel ve grup çalışmalarında görev alarak sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir.

Öğrenme Yetkinliği

  • TYYC-9 - Bilgiye ulaşma yollarını aktif bir şekilde kullanır.
  • TYYC-10 - Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
  • TYYC-11 - Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
  • TYYC-12 - Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler yapar.

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

  • TYYC-14 - Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.

Alana Özgü Yetkinlik

  • TYYC-13 - Bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
  • TYYC-15 - Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını düzenleyen mevzuata uygun davranır.