Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı
Kuramsal-Olgusal
- TYYC-1 - Türkçe eğitimi ile ilgili kavramlar arasındaki ilişkileri açıklar.
- TYYC-2 - Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerini belirtir.
- TYYC-3 - Türkçe eğitimi ile ilgili öğretim programlarını, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını tanımlar.
Bilişsel-Uygulamalı
- TYYC-4 - Türkçe eğitimi ile ilgili olan bilgi kaynaklarını kullanır.
- TYYC-5 - Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
- TYYC-6 - Türkçe dersi öğretim programındaki kazanımlara ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
- TYYC-7 - Bir birey olarak yaratıcı, güçlü ve zayıf yönlerini ayırt eder.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
- TYYC-8 - Bireysel ve grup çalışmalarında görev alarak sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getirir.
Öğrenme Yetkinliği
- TYYC-9 - Bilgiye ulaşma yollarını aktif bir şekilde kullanır.
- TYYC-10 - Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
- TYYC-11 - Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
- TYYC-12 - Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler yapar.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
- TYYC-14 - Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
Alana Özgü Yetkinlik
- TYYC-13 - Bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
- TYYC-15 - Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını düzenleyen mevzuata uygun davranır.