ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI KOMİSYONU
Kurumun stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda ve Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde, öğretmenlik uygulamalarını değerlendirme ve geliştirme amacıyla çalışmalar yürütmek ve planlamak.
Unvanı |
Adı Soyadı |
Görevi |
Doç.Dr. |
Başkan |
|
Dr.Öğretim Üyesi |
Emre VURAL |
Üye |
|
||
|
GÖREVLERİ:
1) Öğretmenlik uygulamaları konusunda bölüm ile uygulama öğretim elemanı arasındaki işbirliğini sağlar.
2) Uygulama öğretim elemanlarının sorumluluğuna verilen uygulama öğrencileri ile kurumların listesini hazırlar, fakülte uygulama koordinatörüne iletir.
3) Uygulama öğretim elemanının uygulama öğrencinin eğitim kurumunu her dönemde iki kez fiili olarak ziyaret etmesi için gerekli önlemleri alır.
4) Uygulama öğretim elemanının öğretmenlik uygulaması ile ilgili belgeleri dönem sonunda eksiksiz bir biçimde vermesi için gerekli önlemleri alır.
İLGİLİ YÖNERGE
1) Amasya Üniversitesi Öğretmenlik Uygulaması Yönergesi İçin Tıklayınız.
UYGULAMA SÜRECİ
1) Öğretmenlik uygulaması, bir yılda iki dönemden az olmamak üzere yapılır. Güz ve bahar dönemleri her bir dönem 12 (on iki) hafta olarak ve haftada 6 (altı) ders saati uygulanacak şekilde düzenlenir. Öğretmenlik uygulaması her bir dönemde 72 (yetmiş iki) saat olmak üzere toplam 144 (yüz kırk dört) ders saatinden oluşur.
2) Uygulama öğrencisi her bir dönemde, uygulama öğretmeninin gözetiminde ve en az 8 (sekiz) farklı haftada olmak üzere ilgili dersin haftalık ders çizelgesinde ders saati 1-2 saat olanlarda 10 (on), 3 (üç) ve üzeri olanlarda ise 20 (yirmi) ders saatinden az olmayacak şekilde fiilen ders anlatır.
3) Uygulama öğretmeni, uygulama öğrencisinin fiilen anlatmış olduğu dersleri, biri ilk anlattığı diğeri son anlattığı derslere ilişkin olmak üzere en az 2 (iki) kez değerlendirir (Kayıt altına alınmalı ve tutanak tutulmalı) ve bu değerlendirmesini MEBBİS’te yer alan Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Modülüne işler.
4) Öğretmenlik uygulaması danışmanları her haftanın sonunda uygulama öğrencilerinden gelen aşağıda gösterilen evrakları alır (fiziki ve e-mail olarak) ve dönem sonunda komisyona teslim eder.
5) Öğretmenlik uygulaması danışmanları her haftanın sonunda uygulama öğrencilerinden gelen ders anlatım kayıtlarını alır ve dönem sonunda komisyona teslim eder.
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI EVRAKLARI (Fiziki ve E-mail olarak ilgili danışmana verilecek)
4- HAFTALIK YAPILACAKLAR LİSTESİ
2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Öğretmenlik Uygulaması Öğrencileriyle İlk Toplantı (14.02.2024).
2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Öğretmenlik Uygulaması Öğrencileriyle İlk Toplantı (09.10.2023).
2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Öğretmenlik Uygulaması Öğrencileriyle İlk Toplantı (11.03.2022).